۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۶۳۷۷۲۲
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی مطرح کرد؛

حمایت قوه قضاییه از اشتغال و تولید | برخورد با جرائم احتمالی انتخابات

حمایت قوه قضاییه از اشتغال و تولید | برخورد با جرائم احتمالی انتخابات
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: قوه قضاییه برای تحقق شعار سال از هیچ تلاش و اقدامی کوتاهی نکرده است و حمایت از اشتغال و حمایت از تولید را در اولویت قرار دادیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: رویکرد جدید دادگستری استان رویکرد رسانه‌ای است و پیگیری‌هایی توسط دادگستری در عرصه‌های مختلف در رسانه‌های استان منعکس می شود تا سبب امیدواری مردم شده و از خدمات دادگستری اطلاع یابند.

وی گفت: اصحاب رسانه را امین خود در انعکاس مشکلات جامعه می‌دانیم و در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش می‌شود و باید از ظرفیت رسانه‌ها بهره گرفت.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی افزود: امروز درگیر جنگ اقتصادی با دشمن هستیم و مقام معظم رهبری نیز سال‌های متمادی را به نام مسائل اقتصادی نامگذاری کردند و امسال نیز به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شد.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: قوه قضاییه برای تحقق شعار سال از هیچ تلاش و اقدامی کوتاهی نکرده است و حمایت از اشتغال و حمایت از تولید را در اولویت قرار دادیم بنابراین ده‌ها واحد تولیدی در استان مورد ارزیابی قرار گرفته و مشکلات واحدهای تولیدی شنیده شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری از صدور دستورات قضایی و آرای قضایی برای تعطیلی واحدهای تولیدی ممانعت شده است، ادامه داد: اجازه ندادیم توسط احکام دادگاه‌ها جلوی تولید گرفته شود؛ چتر حمایتی دستگاه قضایی بر سر تولیدکنندگان باز است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: عمده مشکلات تولیدکنندگان نیز در خصوص بانک‌ها، مالیات، بیمه تامین اجتماعی و شرکت‌های خدمات رسان مانند آب، برق و گاز بوده است.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به انتخابات اظهار کرد: این انتخابات هر چند سال یکبار در کشور انجام می‌شود و از جایی که نظام اسلامی نظام مردم سالار دینی است این انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است و هر چه میزان مشارکت مردم در پای صندوق‌های رای بیشتر باشد جایگاه جمهوری اسلامی ایران در جهان بیشتر تثبیت می‌شود.‌

وی با بیان اینکه برگ برنده کشور صنایع دفاعی و نظامی آن نیست بلکه این برگ برنده مردم هستند، افزود: در قوه قضاییه برای اینکه حضور مردم در انتخابات پررنگ شود ستاد پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی تشکیل شده و تلاش داریم این فضای انتخاباتی را کنترل کنیم و انتخابات قانونمند و باشکوه داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: در فرایند انتخابات کشور هیچ گاه با جرم و تخلف سازمان یافته مواجه نبودیم و به هیچ عنوان جرم سازمان یافته در کشور اتفاق نمی‌افتد؛ هم مردم و هم خود کاندیداها و هم قوه قضاییه و هم شورای نگهبان بر انتخابات نظارت دارند.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: تخلف و جرم موردی ممکن است صورت گیرد بنابراین با تشکیل ستاد پیشگیری می‌خواهیم از جرائم انتخاباتی پیشگیری کنیم؛ تاکنون هیچ مشکلی در عرصه انتخابات استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با جرائم احتمالی انتخابات در استان برخورد جدی می‌شود، عنوان کرد: شعباتی از دادگاه‌ها و دادسراها برای رسیدگی به جرائم در سراسر استان پیش بینی شده است و اگر گزارش مبنی بر تخلف در شعبات رای باشد با آن رسیدگی و برخورد می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به استفاده از صنعت گردشگری در استان، گفت: صنعت گردشگری در استان و کشور باید مورد توجه قرار گیرد و از این ظرفیت در استان می‌توان استفاده کرد؛ باید نگاه داخلی داشته باشیم و یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های داخلی ظرفیت گردشگری است، قوه قضاییه حامی صنعت گردشگری در استان است.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: گردشگری در استان با آسیب و آفت مانند ناهنجاری‌های فرهنگی مواجه است و نباید به ارزش‌های دینی و فرهنگی ما تعرضاتی انجام شود؛ متولیان بحث گردشگری به نحوی برنامه‌ریزی و اجرا کنند که چالشی در این زمینه نداشته باشیم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات